fbpx

לחצו עכשיו לקשר וואצאפ או אימייל: info@keynote-assets.com

בתים ודירות למכירה בקפריסין היוונית

המדריך למשקיע החכם: בתים למכירה בקפריסין היוונית

אם אתם חושבים לקנות נכס בקפריסין, שימו לב שמדובר על בתים למכירה בקפריסין היוונית ולא הטורקית. בתים או דירות למכירה בקפריסין היוונית תוכלו לרכוש עם ליווי מקצועי של חברה ישראלית מקומית, מנוסה, אמינה ומומלצת –KEYNOTE ASSETS LTD.

ליצירת קשר לחצו כאן

למידע נוסף לחצו כאן

 

אי אחד עם שני חלקים – יווני וטורקי

האי קפריסין מחולק לשני חלקים. קפריסין היוונית, המכונה הרפובליקה של קפריסין, שוכנת על חלקו הדרומי של האי ומהווה כ-58.5% משטחו. זוהי מדינה עצמאית החברה באיחוד האירופי. החלק השני שוכן בחלק הצפוני של האי ומהווה כ-35% משטחו. מדובר באזור שלמעשה אינו מוכר כמדינה על ידי רוב הקהילה הבינלאומית, הנשלט על ידי טורקיה וסובל מבידוד כלכלי ופוליטי. קיים כבר שנים שלום קר בין שתי המדינות שעל האי, כאשר בין שני החלקים יש אזור חיץ המנוהל על ידי האו”ם. תושבי האי מקווים שיום אחד יימצא פתרון מוסכם לחלוקת קפריסין, ושהאי יתאחד שוב.

 

מדוע עדיף לקנות בית בקפריסין היוונית על פני הטורקית?

כאמור, בבואכם לקנות בית בקפריסין חשוב שתשימו לב כי מדובר על בתים למכירה בקפריסין היוונית ולא בקפריסין הטורקית. העדפה זו נובעת מכמה סיבות מרכזיות:

  • יציבות פוליטית וכלכלית: קפריסין היוונית חברה באיחוד האירופי ונהנית מיציבות פוליטית וכלכלית משמעותית. המטבע הרשמי הוא אירו, מה שמקנה ביטחון למשקיעים.
  • קפריסין הטורקית אינה מוכרת על ידי רוב הקהילה הבינלאומית וסובלת מחוסר יציבות פוליטית וכלכלית. המטבע הרשמי הוא לירה טורקית, שעשויה להיות תנודתית. למעשה, המדינה היחידה שמכירה בצפון קפריסין היא טורקיה!
  • הזדמנויות נדל”ן: קפריסין היוונית נהנית משוק נדל”ן מפותח עם מגוון רחב של נכסים זמינים בכל טווחי המחירים. מצד שני בקפריסין הטורקית שוק הנדל”ן פחות מפותח ופחות שקוף.
  • תשתיות ופיתוח: קפריסין היוונית נהנית מתשתיות מפותחות היטב, הכוללות כבישים, חשמל, מים ותקשורת. רמת הפיתוח גבוהה יחסית, בעוד שבקפריסין הטורקית התשתיות פחות מפותחות.
  • גישה לשירותים: מי שגר בקפריסין היוונית נהנה מגישה מלאה לשירותים ציבוריים מפותחים, חינוך, בריאות וביטוח לאומי. מאידך קפריסין הטורקית מספקת גישה מוגבלת יותר לשירותים ציבוריים, וייתכן שיהיו תשלום גבוהים יותר עבור שירותים מסוימים.
  • דרכי הגעה: דרכי ההגעה ה״הרשמיות״ לצפון קפריסין הם באמצעות טיסה או מעבורת מטורקיה בלבד.   ניתן לעבור את הגבול בין הצד היווני לצד הטורקי אולם הרשויות בקפריסין ה״יוונית״ לא מעודדות זאת ויש אף אזהרת מסע. בשל התפתחויות איזוריות בין טורקיה, יוון וקפריסין, המצב דינמי ונתון לשינויים ועל כן השקעה באיזור הטורקי היא בעלת סיכונים רבים.
  • זכות לתושבות: השקעה בצד הצפוני, לא תעניק לכם זכאות לתושבות. לעומת זאת השקעה בצד ה״יווני״ מעל סכום של 300,000 אירו + מע״מ תעניק לכם את הזכאות לתושבות.
  • קרקעות בראי היסטורי: לאחר ההפיכה בשנת 1974 ופלישת טורקיה לצד הצפוני, משפחות יווניות וטורקיות רבות נמלטו לצדדים השונים והשאירו נכסים וקרקעות שמצבם המשפטי אינו ברור. הדבר נכון במיוחד בצד הטורקי ונושא בדיקת שטרי המכר אל מול ההיסטוריה, עלול להיות טריקי ובעייתי במיוחד עם הגנה משפטית שתלויה בסימן שאלה.

 

מהם הפרמטרים לקניית בית או דירה בקפריסין היוונית?

אחרי שהבנתם למה עדיף לבחור בצד היווני של קפריסין, בבואכם לקנות דירה או בית באי כדאי שתבצעו את התהליך עם סיוע ולווי מקצועי שחברתנו מספקת. אנו בוחנים כל מקרה לגופו על בסיס פרמטרים שונים, הכוללים בין היתר:

  • תקציב: כמו כל נכס אחר, גם בקפריסין יש להבין מהן מדרגות התקציב שלכם. מחירי בתים, דירות ווילות בקפריסין משתנים בהתאם למיקום, גודל, מתקנים וגורמים נוספים. בנוסף למחיר הרכישה, יש לקחת בחשבון גם עלויות נלוות כגון מיסים, אגרות, שכ”ט עו”ד ועלויות תחזוקה.
  • מטרות הרכישה: הבינו למה אתם רוצים לקנות נכס בקפריסין, בין אם למטרות מגורים קבועים או זמניים, כבית נופש לחופשות, או כנכס להשקעה מניבה לטווח ארוך או קצר. מטרת הרכישה תשפיע על סוג הנכס שתקנו.
  • בית למגורים: בחיפוש אחר בית למשפחה לרילוקשיין חשוב לבדוק גם קרבה למוסדות חינוך, שירותי רפואה ומרכזי קניות וכו’.
  • בית נופש: בבית לנופש לצורכי מגורים או השקעה חשוב לבחון את הקרבה לשדה תעופה וליעדי תיירות פופולאריים.
  • מיקום: הבינו היכן בקפריסין היוונית תרצו לקנות נכס, בין אם בעיר או בכפר, ליד הים או בהרים. מיקום זה ישפיע על מחיר הנכס וכן על סגנון החיים בו. למשל, וילה ליד הים יקרה יותר מוילה בתוך האי, ודירה בעיר לרוב יותר יקרה מדירה בכפר.
  • גודל: בהתאם למטרת הרכישה יש להבין מהו גודל נכס נדרש. למשל, יש להבין איזה גודל של בית יתאים לכם וכמה חדרים נדרשים להיות בו, ויש להחליט על גודל השטח של הבית שמשפיע באופן ישיר על מחיר הנכס.
  • מתקנים: בימינו יש לא מעט דירות, בתים ווילות בקפריסין המגיעים עם מתקנים שונים כמו בריכות שחיה, ג’קוזי, חניה פרטית, גינה מטופחת ועוד.

 

לקניית בית בקפריסין היוונית ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם KEYNOTE ASSETS LTD בדוא”ל: info@keynote-assets.com או בוואטס אפ.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

יצירת קשר

מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן